Kanada dočasně fandí svým potravinám
Kanadské nákupní zvyklosti i nadále silně ovlivňuje napjatá atmosféra se svým kdysi velkým spojencem a obchodním partnerem – Spojenými státy americkými. V rámci iniciativy „Buy Canadian“ spotřebitelé vyhledávají domácí produkty, kterými se snaží nahradit dříve kupované americké značky.
Tomuto trendu odpovídá i výrazný nárůst prodejů kanadských produktů, který zaznamenal nejvýznamnější kanadský obchodní řetězec Loblaw. Za 1. čtvrtletí 2025 u něj došlo k nárůstu prodejů kanadských potravin v online prostředí o více než 17 %. Nárůst byl dvojnásobný oproti prodejům v kamenných obchodech. Společnost Loblaw si to vysvětluje jednodušším způsobem online nakupování, který umožňuje spotřebitelům snadno upřednostnit domácí výrobky.
Společnost Loblaw však očekává, že současný vysoký zájem o kanadské produkty nebude trvalý. Předpokládá, že spotřebitelé se brzy začnou vracet k ostatním produktům, pokud nabídnou zajímavý poměr mezi cenou a kvalitou. Podle jejich průzkumu budou spotřebitelé ochotni nakupovat pouze kanadské produkty, pokud budou stát maximálně o 5 % více než srovnatelné zahraniční výrobky.
Ukazuje se tak, že kanadští spotřebitelé budou i v dalších týdnech sledovat ceny potravin. Společnost Loblaws se proto již nyní více orientuje i na trh diskontních prodejen. Již dříve oznámila plány na otevření 80 nových prodejen v tomto roce, přičemž 50 z nich budou právě diskontní prodejny.
Zdroj: The Globe and Mail
Zpracoval:
Filip Lameš
zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Ottawě
Mobil: +420 602 371 010, E-mail: filip.lames@mze.gov.cz