Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc prosinec 2024

14. 1. 2025

Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc prosinec 2024

 

Dotaz: 
Žádost o podání informací ve smyslu zákona o svobodném přístupu k informacím č. 106/1999 Sb. v pozdějším znění

Tímto žádám o podání informací ve smyslu výše citovaného zákona, týkající se těžby dřeva v katastru obce Bílichov, okr. Kladno. Kolik kubíků dřeva se v těchto lesích vytěžilo v roce 2023, v roce 2024 a kolik se má vytěžit v letech následujících 2025, 2026, 2027 a dalších?

Stejně tak já, jako mnoho dalších lidí (turistů, chatařů, osob trvale bydlících ve zmíněné obci a ostatních) jsme si s rodinou nemohli nevšimnout nadměrně zvýšené těžby dřeva v lesích u obce Bílichov, okr. Kladno. Jen co si my pamatujeme, tak přes 40 let nedocházelo v minulosti k tak značné těžbě dřeva, jako v současné době. Starousedlíci zmíněné obce si nic takového nepamatují i mnohem déle (60-70 let). Chtěl bych připomenout, že jsou uvedené lesy označeny jako "Evropsky významná lokalita", kde se nachází několik chráněných území - Národní přírodní památky (Pilava, Bílichovské údollí a několik dalších). Žije zde několik chráněných druhů organismů ať už z rostlinné či živočišné říše. 

Dřevo se zde posledních několik let těží v enormním množství - jak se říká více, než je zdrávo. Zdá se být zcela nelogické, aby se zde dřevo těžilo v takovém rozsahu. Zejména v době, kdy každoročně dochází ke skutečně dlouhým období sucha (v řádech několika  týdnů). Značně zvýšenou těžbou se lesní půda ještě více vysouší, což lze lehko dovodit značným úbytkem stromů, které již nejsou schopny vodu v půdě zadržovat v takovém množství. 

Těžbu dřeva vnímáme jako velmi nešetrnou a přírodu ohrožující, ale také negativně měnící ráz zdejší krajiny. Toto polesí přestává být tajuplnou krajinou jako si mnozí z nás pamatují, což je značně zneklidňující. Není možné pouze od přírody brát, ale je třeba si jí z mého pohledu vážit jako něčeho posvátného a vzácného.

Mějme na paměti - stromy bez nás žít dokáží, ale my bez nich nikoli. 

Nejen já, ale mnoho dalších známých, kamarádů a ostatních pevně věříme, že dojde ke značnému snížení těžby dřeva, neboť některé zásahy do přírodního reliéfu by se mohly stát nenávratnými a devastujícími. Jsme součástí přírody, nikoli jejím nepřítelem. 

 

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství obdrželo Vaši žádost ze dne 1. prosince 2024 o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, týkající se těžby dřeva v katastru obce Bílichov.

Ve své žádosti uvádíte, že jste si v posledních letech povšimnul zvýšené těžby dřeva v lesích v okolí obce Bílichov, která se nejen Vám, ale i Vaší rodině a známým zdá z historického pohledu jako nadměrná, nešetrná a přírodu ohrožující. Poukazujete taktéž na existenci několika zvláště chráněných území v katastru obce, zejména na Národní přírodní památku Bílichovské údolí a Přírodní památku Na Pilavě.

K Vaší žádosti v obecné rovině sděluji, že vlastníci lesa s výměrou nad 50 ha provádějí těžby dřeva v souladu se schváleným lesním hospodářským plánem, vlastníci lesů menších výměr v souladu s lesní hospodářskou osnovou.

K otázce konkrétní výše těžeb v roce 2023 a v letech následujících v k. ú. obce Bílichov, uvádím, že tyto údaje nejsou Ministerstvu zemědělství známy a ani z žádného právního předpisu nevyplývá, že by je mělo evidovat. Katastrální území nepředstavuje evidenční jednotku pro sledování výše těžeb. Těžby jsou plánovány obvykle na deset let zejména v rámci lesních hospodářských celků, jejichž vymezení nesleduje hranice katastrálních území. Výše těžeb v následujících letech je závislá na mnoha okolnostech, například je nutno těžit přednostně stromy napadené škůdci, takže její výši nelze jednoznačně odhadnout. 

Pokud se jedná o katastrální území obce Bílichov, většinu lesů obhospodařuje státní podnik Lesy České republiky, s. p., v souladu se schváleným lesním hospodářským plánem pro Lesní hospodářský celek Lužná, který byl schválen na období let 2023 až 2032. Porostní mapa plánu včetně agregovaných údajů za oddělení je volně dostupná na geoportálu Lesů České
republiky, s. p. na internetové adrese: https://lesycr.cz/o-nas/pravidla-pro-zpristupneni-informaci-a-vydej-dat-lhp-lesu-cr/geoportal/. V severní části předmětného území byl schválen lesní hospodářský plán pro Lesní hospodářský celek Smradovna, opět na období let 2023 až 2032, který je ve vlastnictví soukromé osoby. Pro oba plány bylo odvozeno závazné ustanovení maximální celková výše těžeb tak, aby byla zachována trvale udržitelná těžba dřeva. Tato těžba je stanovena jako nepřekročitelná hranice, ovšem vlastník lesa ji může během doby, na kterou byl schválen plán, provádět nerovnoměrně, v souladu se svými hospodářskými záměry. Při každé jednotlivé těžbě musí vlastník lesa dodržet příslušná ustanovení zákona č. 289/1995 Sb., o lesích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „lesní zákon“), zejména pokud se týká velikosti a šířky holé seče a minimální doby obmýtí. Holiny musí být ve stanovených lhůtách obnoveny a zajištěny stanovištně vhodnými dřevinami.

V rámci schvalovacího procesu lesního hospodářského plánu je vydáváno orgány ochrany přírody závazné stanovisko ke schválení plánu, ve kterém se tyto orgány zaměřují na soulad plánu s právními předpisy na úseku ochrany přírody a krajiny, kdy je zvláštní důraz položen na ochranu zvláště chráněných území.

V předchozích letech docházelo ke zvýšeným těžbám dřeva na většině území našeho státu, a to z důvodu zpracování kůrovcové kalamity. Kůrovcová kalamita se nevyhnula ani okolí obce Bílichov, jak vyplývá z „Kůrovcové mapy“, která je volně přístupná na webových stránkách Ústavu pro hospodářskou úpravu lesů Brandýs nad Labem: https://geoportal.uhul.cz/mapy/MapyDpz.html. Těžba kůrovcového dřeva se započítává do závazného ustanovení plánu maximální celková výše těžeb.

Pro vlastníky lesa o výměře do 50 ha je zpracována lesní hospodářská osnova Slaný, zařizovací obvod Lužná, opět na léta 2023 až 2032. Tito vlastníci, jestliže protokolárně nepřevezmou osnovu, musí těžby nad 3 m3 na 1 ha lesa za kalendářní rok oznamovat příslušnému orgánu státní správy lesů a k oznámení přiložit stanovisko odborného lesního hospodáře. Citovaná lesní hospodářská osnova je opět volně dostupná na webových stránkách Ústavu pro hospodářskou úpravu lesů Brandýs nad Labem.

Na základě výše uvedených skutečností se však nedomnívám, že by v těchto lesích mohlo docházet k nadměrným nebo přírodu ohrožujícím těžbám.

 

 

Dotaz: 
Žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím

V souladu s ustanoveními zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, Vás tímto žádám o poskytnutí následujících informací:

1. Jaké jsou konkrétní skartační lhůty pro vnitřní a vnější komunikace (např. e-maily, korespondence, pracovní dokumenty, záznamy z jednání) související s přípravou legislativního procesu zákona č. 26/2017 Sb. (o změně zákona č. 321/2004 Sb.)?

2. Jaké konkrétní interní předpisy nebo metodiky upravují skartační lhůty těchto konkrétních dokumentů, a to jak v případě komunikace v rámci ministerstva, tak i v rámci komunikace s dalšími subjekty (např. s Evropskou komisí, jinými ministerstvy, organizacemi apod.)?

3. Existují specifické výjimky nebo prodloužené lhůty pro skartaci dokumentů souvisejících s přípravou tohoto zákona, které mohou být považovány za důležité pro archivaci nebo budoucí správní řízení?

Tato žádost se vztahuje k veškerým dokumentům, které byly součástí přípravy legislativního procesu zákona č. 26/2017 Sb., včetně jakékoliv interní komunikace a korespondence, která souvisejí s tímto procesem.

Pokud není možné poskytnout všechny informace v požadovaném rozsahu, žádám Vás o jejich poskytnutí v rozsahu, který je v souladu s platnými předpisy. V případě, že je část požadovaných informací označena za chráněnou podle výjimek stanovených zákonem o svobodném přístupu k informacím, žádám o poskytnutí těch částí, které jsou dostupné. Rovněž žádám, aby v případě, že informace by nebyly poskytnuty zcela nebo jen z části, či byly chráněné zákonem, pak žádám o rozhodnutí o odmítnutí informace podle § 15 Inf.Z. Děkuji za vyřízení této žádosti a těším se na Vaši odpověď.

 

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství (dále také „ministerstvo“ nebo „MZe“) obdrželo dne 4. prosince 2024 Vaši žádost o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve které žádáte o poskytnutí následujících informací:

  1. Jaké jsou konkrétní skartační lhůty pro vnitřní a vnější komunikace (např. e-maily, korespondence, pracovní dokumenty, záznamy z jednání) související s přípravou legislativního procesu zákona č. 26/2017 Sb. (o změně zákona č. 321/2004 Sb.)?
  2. Jaké konkrétní interní předpisy nebo metodiky upravují skartační lhůty těchto konkrétních dokumentů, a to jak v případě komunikace v rámci ministerstva, tak i v rámci komunikace s dalšími subjekty (např. s Evropskou komisí, jinými ministerstvy, organizacemi apod.)?
  3. Existují specifické výjimky nebo prodloužené lhůty pro skartaci dokumentů souvisejících s přípravou tohoto zákona, které mohou být považovány za důležité pro archivaci nebo budoucí správní řízení?

K jednotlivým bodům Vaší žádosti sděluji následující:

K bodu 1. - skartační lhůta dokumentů souvisejících „s přípravou legislativního procesu zákona č. 26/2017 Sb. (o změně zákona č. 321/2004 Sb.)“ není explicitně stanovena – návrhy právních předpisů, jejichž předkladatelem je ministerstvo, jsou typicky uchovávány ve věcné skupině „Legislativa vnitřní“, která má platným spisovým a skartačním plánem určenou skartační lhůtu 10 let od uzavření spisu.

K bodu 2. - skartační lhůty všech dokumentů, resp. spisů, ministerstva (bez ohledu na to, kdo je jejich adresátem) jsou určeny příslušnou věcnou skupinou uvedenou ve spisovém a skartačním plánu, který je přílohou Spisového a skartačního řádu MZe.

K bodu 3. - specifické „výjimky nebo prodloužené lhůty pro skartaci dokumentů souvisejících s přípravou tohoto zákona“ nejsou stanoveny.

Pro úplnost uvádím, že osobní poznámky z jednání zaměstnance (nestávají-li se součástí spisu) a e-mailová korespondence zaměstnance s jinými úředními osobami, pokud mu slouží pouze jako podklad pro vydání dokumentu úředního charakteru, nepodléhají na základě přílohy č. 1 Spisového a skartačního řádu MZe evidenci v informačním systému používaném k výkonu spisové služby nebo v jiné evidenční pomůcce, a proto nejsou označovány spisovým znakem, skartačním znakem a skartační lhůtou, tzn. že nepodléhají skartačnímu řízení.

 

 

 

Dotaz: 
Obracím se na Vás s dotazem podle zákona o svobodném přístupu k informacím a žádám o sdělení následujících informací (příloha).

Referenti

  1. Jaký je průměrný měsíční plat zaměstnanců na referentských pozicích v Odboru legislativním a právním?
  2. Jaký je medián měsíčního platu zaměstnanců na referentských pozicích v Odboru legislativním a právním?
  3. Jaká je průměrná roční odměna vyplacená referentům v Odboru legislativním a právním?
  4. Jaký je medián ročních odměn vyplacených referentům v Odboru legislativním a právním?
  5. Jaké je průměrné osobní ohodnocení pro referentské pozice v Odboru legislativním a právním?
  6. Jaké je mediánové osobní ohodnocení pro referentské pozice v Odboru legislativním a právním?

Vedoucí pracovníci a ředitel

  1. Jaký je průměrný měsíční plat vedoucích pracovníků a ředitele v Odboru legislativním a právním?
  2. Jaký je medián měsíčního platu vedoucích pracovníků a ředitele v Odboru legislativním a právním?
  3. Jaká je průměrná roční odměna vyplacená vedoucím pracovníkům a řediteli v Odboru legislativním a právním?
  4. Jaký je medián ročních odměn vyplacených vedoucím pracovníkům a řediteli v Odboru legislativním a právním?
  5. Jaké je průměrné osobní ohodnocení pro vedoucí pracovníky a ředitele v Odboru legislativním a právním?
  6. Jaké je mediánové osobní ohodnocení pro vedoucí pracovníky a ředitele v Odboru legislativním a právním?

 

Odpověď:
Podáním podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, které bylo Ministerstvu zemědělství doručeno 4. prosince 2024, jste se obrátila s dotazem na platy zaměstnanců Odboru legislativního a právního Ministerstva zemědělství.

K výše uvedené žádosti Vám v příloze zasílám požadované informace.

(Příloha:1. 1.   Platy_odměny_OLP)

 

 

 

Dotaz: 
Žádost o poskytnutí informací

Dovoluji si se na Vás touto formou obrátit se svou žádostí o poskytnutí informací ve smyslu zák. č. 106/1999 Sb.

Vzhledem ke skutečnosti, že jsem dlouhodobě největším chovatelem plemene české slepice zlaté kropenaté a zároveň vlastníkem jediné existující populace tohoto plemene, která bezezbytku naplňuje obecnou definici plemene jakožto zootechnického pojmu (www.genetickerezervy.cz), a dále vzhledem ke známým problémům Českého svazu chovatelů s vedením plemenitby jím vedené populace a to i v souvislosti s Národním programem, jakožto i vzhledem ke skutečnosti, že je Český svaz chovatelů se svými členy z titulu vedení plemenitby české slepice příjemcem finančních prostředků z veřejných zdrojů, prosím o poskytnutí kopie aktuálně platného šlechtitelského programu na toto plemeno spolu se všemi jeho přílohami, a to včetně kopie žádosti o schválení tohoto šlechtitelského programu a vydaného rozhodnutí o jeho schválení. Zároveň prosím o poskytnutí kopie žádosti Českého svazu chovatelů o uznání chovatelského sdružení spolu s jejími přílohami a o kopii rozhodnutí o uznání chovatelského sdružení.

Pokud by některé mnou požadované dokumenty obsahovaly osobní údaje třetích osob, postačí mi jejich poskytnutí v anonymizované podobě.

Kopie výše uvedených dokumentů žádám pro ověření, zda je Českých svaz chovatelů skutečně platně pověřen vedením plemenitby.

 Výše uvedené informace prosím zaslat na email.

 Předem děkuji za kladné vyřízení mé žádosti ve lhůtě 15 dní.

 

Odpověď:
Podáním ze dne 4. prosince 2024 jste se obrátil na Ministerstvo zemědělství s žádostí o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, týkající se šlechtitelského programu Českého svazu chovatelů pro českou slepici zlatou kropenatou, a to:

  1. Poskytnutí kopie platného šlechtitelského programu pro toto plemeno spolu se všemi přílohami.
  2. Poskytnutí kopie žádosti o schválení šlechtitelského programu Českého svazu chovatelů pro českou slepici zlatou kropenatou.
  3. Poskytnutí kopie rozhodnutí o schválení šlechtitelského programu Českého svazu chovatelů pro českou slepici zlatou kropenatou.
  4. Poskytnutí kopie žádosti o schválení Českého svazu chovatelů uznaným chovatelským sdružením spolu s přílohami.
  5. Poskytnutí kopie rozhodnutí o schválení Českého svazu chovatelů uznaným chovatelským sdružením.

K výše uvedené žádosti uvádím následující:

K bodům 1) a 5) - Platný šlechtitelský program pro drůbež a rozhodnutí o uznání Českého svazu chovatelů, z.s., uznaným chovatelským sdružením pro drůbež je v příloze tohoto dopisu.

K bodům 2) a 4) - Vzhledem k uplynulým lhůtám daným skartačním a spisovým řádem MZe není žádost o schválení Českého svazu chovatelů uznaným chovatelským sdružením spolu s přílohami již dostupná. Přílohou této žádosti byl i šlechtitelský program pro drůbež. Podle tehdy platné legislativy nebylo nutné podávat žádost o schválení šlechtitelského programu zvlášť.

K bodu 3) - Přílohou žádosti o uznání uznaným chovatelským sdružením byl i šlechtitelský program pro drůbež. Podle tehdy platné legislativy nebylo nutné podávat žádost o schválení šlechtitelského programu zvlášť. Z tohoto důvodu nebylo vydáno samostatné rozhodnutí o schválení šlechtitelského programu.

(Přílohy: 1. ČSCH - šlechtitelský program; 2. Rozhodnutí 20806/01-7010)

 

 

 

Dotaz: 
Žádost o poskytnutí zápisů z jednání týkajících se vedení České slepice zlatě kropenaté v genetických zdrojích

Já vlastník pověření vlastníka genetického zdroje české slepice zlatě kropenaté (evidenční číslo CZK 04223) bych rád požádal o poskytnutí zápisů ze všech jednání týkajících se vedení České slepice zlatě kropenaté v genetických zdrojích, která proběhla v roce 2024.

Tato data žádám na základě zákona o svobodném přístupu k informacím.

 

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti ze dne 18. prosince 2024 podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve které požadujete zápisy ze všech jednání, týkajících se vedení české slepice zlaté kropenaté v genetických zdrojích, která proběhla v roce 2024, Vám v příloze zasílám zápis ze schůzky 30. 4. 2024, která se konala ve Výzkumném ústavu živočišné výroby, v.v.i. v Uhříněvsi. Tato schůzka byla jediným formálním jednáním, které bylo věnováno plemeni česká slepice zlatá kropenatá v roce 2024.

(Příloha: 1. Jednání 30.4.2024)

 

Doplnění dotazu:
Žádost o poskytnutí zápisů z jednání týkajících se vedení České slepice zlatě kropenaté v genetických zdrojích

Děkuji za poskytnutý zápis ze schůzky 30. 4. 2024. Vážím si vaší ochoty. Já měl za to, že proběhlo minimálně ještě jednání na konci října, jak informoval Český svaz chovatelů z.s. na svém facebookovém profilu dne 31.října 2024. Z tohoto jednání zápis nebyl proveden?

Odpověď:
K Vaší žádosti ze dne 30. prosince 2024 ohledně poskytnutí dalšího zápisu z jednání týkajících se vedení České slepice zlatě kropenaté v genetických zdrojích Vám sděluji, že Vámi zmiňovaná schůzka se zástupci Českého svazu chovatelů z. s. na Ministerstvu zemědělství proběhla, ale jednalo se čistě o schůzku informativního charakteru. Zápis z tohoto jednání proto nebyl pořízen a žádný účastník schůzky jeho zpracování nepožadoval. Vámi požadovaný zápis z uvedené schůzky Vám tedy není možné poskytnout.

 

 

 

Dotaz: 
Žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb.

Pro potřeby své diplomové práce na téma Whistleblowing ve státní správě se zaměřením na státní službu připravuji analýzu efektivity přijaté právní úpravy v oblasti ochrany oznamovatelů. Z toho důvodu ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Vás žádám o zpřístupnění následujících informací:

1. Kolik bylo ve Vašem úřadu přijato oznámení o protiprávním jednání za jednotlivé roky před účinností zákona č. 171/2023 Sb., o ochraně oznamovatelů (tedy do 1. 8. 2023)? Zároveň prosím o vyznačení počtu oznámení, která byla podána zaměstnanci ve státní službě.

2. Kolik z těchto oznámení (do 1. 8. 2023) bylo vyhodnoceno jako odůvodněné oznámení?

3. Kolik bylo ve Vašem úřadu přijato oznámení o protiprávním jednání za jednotlivé roky po účinnosti zákona č. 171/2023 Sb., o ochraně oznamovatelů (tedy od 1. 8. 2023)? Zároveň prosím o vyznačení počtu oznámení, která byla podána zaměstnanci ve státní službě.

4. Kolik z těchto oznámení (od 1. 8. 2023) bylo vyhodnoceno jako odůvodněné oznámení? Pokud by to bylo možné, prosím o poskytnutí informací v tabulkové podobě.

Ve smyslu § 17 odst. 2 zákona č. 106/1999 Sb. žádám o potvrzení předpokládané výše úhrady nákladů, budou-li účtovány. Informace žádám poskytnout v písemné formě a zaslat do níže uvedené datové schránky. Za jejich poskytnutí předem velice děkuji.

 

Odpověď:
K Vaší žádosti ze dne 16. prosince 2024 podané podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám sděluji, že Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) před účinností zákona č. 171/2023 Sb., o ochraně oznamovatelů (dále jen „zákon č. 171/2023 Sb.“) nepřijalo žádné oznámení o možném protiprávním jednání.

Po nabytí účinnosti zákona č. 171/2023 Sb. přijalo ministerstvo (v roce 2024) jedno anonymní oznámení o možném protiprávním jednání, které nesplňovalo požadavky podle tohoto zákona a nespadalo do kompetence ministerstva.

 

 

 

Dotaz: 
Žádost o informace ve smyslu zákona o svobodném přístupu k informacím

Obracíme se na Vás jako nevládní nezisková organizace prosazující principy efektivního a transparentního fungování veřejné správy. V souvislosti s tím vás na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, žádáme o následující informace.

Zajímáme se o to, jak je stát efektivní při výkonu svých vlastnických práv. Ve „Zprávě o činnosti a výsledcích strategických společností s majetkovou účastí státu, státních podniků a národního podniku za rok 2023“ dokážeme najít u každého ze strategických podniků několik skutečností o jejich činnosti za rok 2023 ve smyslu, čeho se podařilo podniku dosáhnout. Prostřednictvím této žádosti nemáme zájem o takovéto informace o aktuální činnosti v těchto organizacích. Jedná se nám spíše o takové dokumenty, na základě kterých se stanovují krátkodobé i dlouhodobé cíle pro dané společnosti a podniky a na základě kterých by bylo možné nahlédnout, nakolik popis činnosti vynaložené společností či podnikem v roce 2023 v této zprávě odpovídá strategickému směřování a plnění cílů, které pro dané období nastavil jeho vlastník, tedy stát prostřednictvím Vašeho ministerstva.

Pro každý z následujících společností či podniků, pro které zastupuje Vaše ministerstvo zájmy státu jako vlastníka nebo vlastníka podílu:

1. Mezinárodní testování drůbeže Ústrašice, s.p.
2. Lesy České republiky, s.p.
3. Povodí Vltavy, s.p.
4. Povodí Labe, s.p.
5. Povodí Ohře, s.p.
6. Povodí Moravy, s.p.
7. Povodí Odry, s.p.
8. Budějovický Budvar, n.p.
9. Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond, a.s.
10. Státní zkušebna strojů a.s.

Vás žádáme o poskytnutí dokumentu či dokumentů, které upravují vlastnickou politiku státu vůči této společnosti či podniku a ve kterých se stanovuje

a) strategické směřování společnosti nebo podniku,
b) nastavení cílů, jichž mají dosahovat,
c) způsoby ověřování plnění těchto cílů, a
a) další důležité aspekty výkonu vlastnických práv státu vůči dané společnosti či podniku.

Případně žádáme o obdobné strategické dokumenty, které obsahují alespoň část výše uvedených okruhů informací a které se týkají strategie ministerstva vůči konkrétní společnosti či podniku nebo strategické písemné dohody ministerstva a konkrétní společnosti nebo podniku.

Uvedené informace zašlete, prosím, v zákonem stanovené lhůtě v elektronické, strojově čitelné podobě do datové schránky Oživení, z. s.

 

Odpověď:
Podáním ze dne 20. prosince 2024 jste se obrátila ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb.,
o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, na Ministerstvo zemědělství s žádostí o poskytnutí následujících informací:

„Pro každý z následujících společností či podniků, pro které zastupuje Vaše ministerstvo zájmy státu jako vlastníka nebo vlastníka podílu:

1. Mezinárodní testování drůbeže Ústrašice, s.p.
2. Lesy České republiky, s.p.
3. Povodí Vltavy, s.p.
4. Povodí Labe, s.p.
5. Povodí Ohře, s.p.
6. Povodí Moravy, s.p.
7. Povodí Odry, s.p.
8. Budějovický Budvar, n.p.
9. Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond, a.s.
10. Státní zkušebna strojů a.s.

Vás žádáme o poskytnutí dokumentu či dokumentů, které upravují vlastnickou politiku státu vůči této společnosti či podniku a ve kterých se stanovuje a) strategické směřování společnosti nebo podniku, b) nastavení cílů, jichž mají dosahovat, c) způsoby ověřování plnění těchto cílů, a a) další důležité aspekty výkonu vlastnických práv státu vůči dané společnosti či podniku. Případně žádáme o obdobné strategické dokumenty, které obsahují alespoň část výše uvedených okruhů informací a které se týkají strategie ministerstva vůči konkrétní společnosti či podniku nebo strategické písemné dohody ministerstva a konkrétní společnosti nebo podniku.“.

K Vaší žádosti uvádím, že v dokumentech „Strategie …“ jednotlivých podniků je obsaženo strategické směrování jednotlivých společností a aspekty výkonu vlastnických práv [body a)] a zároveň stanoveny cíle společnosti [bod b)] a k vyhodnocování plnění těchto cílů slouží výroční či souhrnné zprávy [bod c)].

Dokumenty ke společnostem a podnikům vyjmenovaným v žádosti naleznete na uvedených odkazech, případně Vám je zasílám v přílohách:

  • Přílohy 1 a 2: „Strategii rozvoje podniku na roky 2020–2024“ a „Výroční zpráva za rok 2023“ státního podniku Mezinárodní testování drůbeže Ústrašice.
  • Veškeré dokumenty, které nejsou obchodním tajemstvím nebo nepodléhají jinému charakteru utajení jsou dostupné v obchodním rejstříku nebo na webových stránkách státního podniku Lesy ČR (https://lesycr.cz/o-nas/dokumenty-ke-stazeni/) – např. výroční zprávy a „Strategie rozvoje lesů ČR na období od 1. 9. 2019 do 31. 12. 2024“ (aktualizace k 15. 12. 2023). Strategie podniku platná od 1. 1. 2025 byla schválena Dozorčí radou a po doplnění připomínek bude zveřejněna v průběhu měsíce ledna 2025.
  • Dokumenty ke státním podnikům Povodí jsou veřejně dostupné v obchodním rejstříku nebo zveřejněny na webových stránkách jednotlivých podniků. Strategie rozvoje podniku na období 2025-2029 budou k dispozici v průběhu měsíce ledna 2025.
  • Veškeré dokumenty, které nejsou obchodním tajemstvím nebo nepodléhají jinému charakteru utajení jsou dostupné v obchodním rejstříku nebo na webových stránkách národního podniku Budějovický Budvar (např. 6694f96b6e463dc0f077b76a_Výroční zpráva pivovaru 2023 - BB.pdf).
  • Přílohy 3 a 4: Strategie PGRLF a Souhrnná zpráva PGRLF za rok 2023. Souhrnné zprávy PGRLF vycházejí z výročních zpráv, které jsou k dispozici na https://www.pgrlf.cz/o-nas-verejne-dokumenty. Starší Souhrnné zprávy PGRLF jsou k dispozici na webových stránkách PGRLF nebo na Portále informačního systému ODOK Úřadu vlády České republiky, v části z Vlády.
  • Příloha 5: Strategie rozvoje společnosti Státní zkušebny strojů na období 2024-2028. Vyhodnocení strategie je prováděno ve výročních zprávách, které jsou k dispozici v obchodním rejstříku. Přiložený dokument „Strategie rozvoje společnosti Státní zkušebny strojů na období 2024-2028“ je částečně anonymizován, neboť se tato společnost pohybuje na konkurenčním relevantním trhu poskytování služeb zkušebnictví. Anonymizovány jsou tak skutečnosti, které jsou konkurenčně významné, určitelné, ocenitelné a v příslušných obchodních kruzích běžně nedostupné.

(Přílohy: 1. Strategie MTD-2020 - 2024.pdf; 2. Výroční zpráva za rok 2023 MTD.pdf; 3. Strategie_rozvoje_PGRLF_2023-2027.pdf; 4.  Souhrnna zprava PGRLF za rok 2023.pdf; 5. Strategie rozvoje Statni zkusebny stroju 2024 az 2028.pdf)

 

 

Dotaz: 
Žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb.

Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Vás žádáme o zpřístupnění následující informace:

Strategie rozvoje státního podniku Lesy České republiky, s.p. na období od 1. 1. 2025 do 31. 12. 2029 – dokument schválený Dozorčí radou LČR.

Informaci žádáme poskytnout v písemné a strojově čitelné formě a zaslat do datové schránky. Za její poskytnutí předem děkujeme.

 

Odpověď:
Podáním ze dne 20. prosince 2024 jste se obrátil ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, na Ministerstvo zemědělství s žádostí o poskytnutí „Strategie rozvoje státního podniku Lesy České republiky, s.p. na období od 1. 1. 2025 do 31. 12. 2029 – dokument schválený Dozorčí radou LČR“.

Strategie rozvoje státního podniku Lesy České republiky (dále jen „podnik“) na období od 1. 1. 2025 do 31. 12. 2029 byla schválena Dozorčí radou podniku dne 11. prosince 2024. Po doplnění připomínek bude její konsolidovaná a platná podoba zveřejněna v průběhu měsíce ledna 2025 na webových stránkách podniku v části Výroční zprávy, Strategie a další dokumenty.

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.