V Tokiu se za přispění Ministerstva zemědělství uskutečnil první ročník Českého festivalu
Ve dnech 28. září až 1. října 2016 se konal první ročník Českého festivalu v Japonsku. Cílem této akce bylo představit japonské veřejnosti české i dovozní firmy působící na japonském trhu, prezentovat českou kulturu a propagovat ČR jako turistickou destinaci. Festival byl realizován v rámci projektu na podporu ekonomické diplomacie za finančního i organizačního přispění Ministerstva zemědělství.
Akci slavnostně zahájil velvyslanec ČR v Japonsku Tomáš Dub za účasti několika poslanců japonského parlamentu a také starosty města Kjóta, které je partnerským městem Prahy.
Návštěvníci měli možnost sledovat program složený z prezentací firem, českých tradic, krátkých koncertů české klasické i lidové hudby, prezentací turistických destinací ČR i speciálních workshopů zaměřených na lidová řemesla a na produkty moderních technologií. Na deseti prodejních stáncích se také představily české firmy či dovozci českého zboží. Vybírat bylo možné z piva, vína, cukrovinek, kosmetiky, hraček, českého křišťálu, knih, modrotiskového textilu a zájezdů do ČR.
Festivalu se aktivně zúčastnily následující firmy nabízející české potraviny a nápoje: Elmarco a P&M dovozci vín a piv; dovozce vín Pštross; dovozce Budvaru Ikon; prezentovaly se rovněž výrobky potravinářských firem Semix a Ravy.
Akce se setkala s mimořádným zájmem veřejnosti i médií. Dle prvních ohlasů festival navštívilo přes 23 tisíc lidí.