Odstavec předpisu 137/2006 Sb.
Zákon Parlamentu České republiky č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách
§ 22
§ 22
Podmínky použití jednacího řízení s uveřejněním
(1) Zadavatel může zadat veřejnou zakázku v jednacím řízení s uveřejněním,
jestliže v předchozím otevřeném řízení, užším řízení, zjednodušeném podlimitním řízení
nebo soutěžním dialogu byly podány pouze neúplné nebo nepřijatelné nabídky, podstatně
nezmění zadávací podmínky a zahájí jednací řízení s uveřejněním bezodkladně po zrušení
předchozího zadávacího řízení. Za neúplné nabídky se považují nabídky, které nevyhověly
kontrole úplnosti podle § 71 odst. 7. Nepřijatelnými nabídkami jsou nabídky
a) nevhodné, kterými jsou nabídky nesplňující požadavky zadavatele
na předmět plnění veřejné zakázky,
b) které nesplnily zadávací podmínky z hlediska jiných požadavků zadavatele
než na předmět veřejné zakázky,
c) u kterých uchazeč neprokázal splnění kvalifikace,
d) které jsou v rozporu s platnými právními předpisy,
e) které obsahují upravené podmínky plnění v rozporu s požadavky zadavatele
nebo neodůvodněnou mimořádně nízkou nabídkovou cenu, nebo
f) které byly podány po uplynutí lhůty pro podání nabídek.
(2) Oznámení jednacího řízení s uveřejněním není zadavatel povinen uveřejnit,
pokud v předchozím zadávacím řízení byly ve lhůtě pro podání nabídek podány nabídky,
které splnily požadavky podle § 69 odst. 5. V takovém případě postupuje zadavatel
podle § 34 odst. 1 až 3 obdobně. Výzvu k jednání je zadavatel povinen zaslat všem
uchazečům, kteří podali nabídky podle věty první. Ve výzvě k jednání stanoví zadavatel
rovněž přiměřenou lhůtu k úpravě či doplnění nabídek nebo kvalifikace v potřebném
rozsahu; uchazeči podávají upravené či doplněné nabídky nebo kvalifikaci v této lhůtě,
která je současně lhůtou pro podání nabídek. Ustanovení § 29 až 32 se nepoužijí.
(3) Zadavatel může zadat veřejnou zakázku v jednacím řízení s uveřejněním
rovněž
a) ve výjimečných případech, pokud s ohledem na povahu dodávek, služeb
či stavebních prací nebo rizika s nimi spojená lze důvodně předpokládat, že nabídkové
ceny uchazečů budou navzájem nesrovnatelné,
b) v případě veřejných zakázek na služby, a to zejména jde-li o pojišťovací,
bankovní, investiční či projektové služby nebo auditorské, tlumočnické, právní či
jiné podobné služby, pokud povaha služeb neumožňuje dostatečně přesně určit předmět
veřejné zakázky předem tak, aby jí bylo možné zadat postupy stanovenými tímto zákonem
pro otevřené řízení či užší řízení, a to zejména pokud jde o stanovení hodnotících
kritérií již při zahájení otevřeného řízení či užšího řízení, nebo
c) v případě veřejných zakázek na stavební práce, pokud jde o stavební
práce prováděné výhradně za účelem výzkumu nebo vývoje a nikoliv za účelem dosažení
zisku nebo úhrady nákladů spojených s výzkumem a vývojem.
(4) Sektorový zadavatel může zadat veřejnou zakázku v jednacím řízení s
uveřejněním i bez naplnění podmínek uvedených v odstavcích 1 až 3.
(5) Veřejný zadavatel může zadat veřejnou zakázku v jednacím řízení s uveřejněním
i bez naplnění podmínek uvedených v odstavcích 1 až 3, jde-li o veřejnou zakázku
na služby uvedené v příloze č. 2 nebo veřejnou zakázku v oblasti obrany nebo bezpečnosti.