Odstavec předpisu 40/1995 Sb.
Zákon Parlamentu České republiky č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů
§ 3b
§ 3b
Psychomodulační látky
(1) Zakazuje se reklama, jejímž cílem nebo přímým nebo nepřímým účinkem je
propagace psychomodulačních látek11), šířená prostřednictvím služeb informační společnosti10a)
nebo v periodickém tisku2), neperiodických publikacích3), na letácích, plakátech
nebo jiných tiskovinách nebo jiným způsobem.
(2) Zakazuje se jakákoli forma sponzorování akcí, činností nebo jednotlivců,
jejichž cílem nebo přímým nebo nepřímým účinkem je propagace psychomodulačních látek.
(3) Reklamou na psychomodulační látky se rozumí také
a) jakákoliv forma obchodního sdělení, jehož účelem nebo přímým nebo
nepřímým účinkem je propagace psychomodulační látky,
b) distribuce psychomodulační látky zdarma, jejímž účelem nebo přímým
či nepřímým účinkem je propagace psychomodulační látky, nebo distribuce zdarma, která
má takový přímý či nepřímý účinek v souvislosti se sponzorováním podle odstavce 2.
(4) Zákaz reklamy podle odstavce 1 se nevztahuje na reklamu na psychomodulační
látky ve vnitřních prostorách prodejny specializované na prodej psychomodulačních
látek.
2) § 3 písm. a) zákona č. 46/2000 Sb., o právech a povinnostech při vydávání
periodického tisku a o změně některých dalších zákonů (tiskový zákon).
3) § 1 zákona č. 37/1995 Sb., o neperiodických publikacích.
10a) § 2 písm. a) zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační
společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti).
11) Zákon č. 167/1998 Sb., ve znění pozdějších předpisů.